Cuma, Haziran 02, 2006

DELİ OLMAK İSTİYORUM...



Osmanlı akıncıları, her savaşta en önde savaşa katılan, gözünü budaktan sakınmayan ve şehadet şerbetini içmeye can atan kahraman bir güruhtur.

Osmanlı Akıncıları içerisinde en ilginci ‘deli’ adı verilendir. Düşmanı görünce âdeta deliye dönen bu grubun mensuplarını kimse durduramazdı.

Ordu ile sefere iştirak ettiklerinde, savaşın en ön safında yer alır ve düşmana ilk onlar saldırırdı. Bu gruptan olanlar bazen hiçbir silâh kullanmaz, sadece kendilerini savunmak için yanlarında bulundurdukları kalkanlarla düşmanın içerisine dalar, kendilerine yapılan kılıç hamlelerini kalkanlarıyla savuşturup, mermere vurarak sertleştirdikleri o koca elleriyle düşmanın yüzünde şimşekler çaktırırlardı.:) ( Meşhur OSMANLI TOKADI)

Topu topu bir avuç deliyle baş edemeyen düşman, geride kendi sayısına yakın Türk ordusunu görünce paniğe kapılır ve birer ikişer kaçışırdı.

Bu delilerin bir kısmı eğersiz ata biner, bir kısmı da akşama kadar ellerini mermer gibi sert cisimlere vurarak nasır bağlatırdı. Kat kat nasır bağlamış bu eller, düşman için kılıçtan daha tesirli bir silâh olurdu…

“Deli” olmak istiyorum :) Ellerimi mermerlere vurmaya başladım bile…Öyle görünüyor ki,artık her sahada delilere ihtiyaç var.Her sahada dini , devleti, milleti için deli olan insanlara gerçekten çok ihtiyaç var…

“Deli “ olmak istiyorum…Vatanımı karıştıranların, milletimi birbirine düşürmeye çalışanların,komplo üstüne komplo hazırlayan karanlık güçlerin ve bunların uşaklığını yapan darbe çığırtkanlarının,fosilleşmiş tip ve düşünceleriyle tekrar ortalara kendini atan utanmazların ensesine balyoz gibi indirmek için , siz de ellerinizi mermerlere vurmaya başlayın…

Gelin hep beraber “DELİ” olalım…Öyle görünüyor ki,bu kahraman milletin en zor anlarda nasıl şaha kalktığını unutmuş düşmanlar…Ve unuttukları bir şey daha var…Yüzlerinde şimşekler çaktıracak olan bir tokat…Hatırlatırız…Hatta altına da not düşeriz…

MADE İN OSMANLI :))))

Haydi!... Ya Allah!...

14 yorum:

buvet dedi ki...

ben gaza geldim... hadi eyvallah .pusatları kuşandım. bi danıştay bilmem kaçıncı dairesinide ben basayım savulun bre mel'unlar bu gazala durduramazsınız beni;
şaka bi yana bunlara en iyi tokadı cematleşerek tarikatleşerek bu millet vercek.f.gülen hocamın tokadı enselerinde merak etme:)

Hayâl dedi ki...

Tokat derken, deli olmak istiyorum derken, yakıp yıkmayı kırıp dökmeyi kasdetmemiştim zaten buvet:)...Kimi zaman yürekten yapılan bir dua en şiddetli tokattan daha etkilidir...Herkesin, gücünün yettiği her alanda deli olması gerekir...Son sözlerin de yanlış anlaşılabilir bu arada...

Bâd-ı Sabâ dedi ki...

@ Buvvet

Buvvet Kardeşim,

Kaç yaşında olduğunuzu yazmanızı rica edeceğim, ve hatta hangi okuldan mezun olduğunuzu. Merak ediyorum, acaba lise talebesi misiniz?

Öyle olduğunu bilelim de yorumlarınızı millet kaale almasın. Ya da elinizi vicdanınıza koyarak efendi efendi yazın da; tarikat, cemaat diyerek insanları zan altında bırakmayın.

Bu şekildeki tavrınızla, farkında olmadan veya bilerek kitleleri hedef gösteriyorsunuz; hani delilleriniz kaynaklarınız nerede?!

Biz de bu memleketde yaşıyoruz, Mars'tan gelmedik buraya; siz doğruysanız bizde mi bir arıza var yoksa; yok biz doğruysak, siz ne yazdığınızı sanıyorsunuz?!

Danıştayı basanlar da bu ifade ettiğiniz kesimlerden insanlar değildi; belli ki okuma yazmanız da yok, gündemi az buçuk da olsa takip etmiyorsunuz?!

Sizin bu yaptığınıza aklım ermiyor, oyun oynamak istiyorsanız çıkın gidin dışarıya bi çocuk parkı bulun. Hoca Efendi dediğiniz muhterem, yıllardır barış sevgi dostluk diyerek dilinde tüy bitirdi.

Sizin gibi kendini bilmezler de çıkıp, hocamın tokatı enselerinde şeklinde utanmazca, vicdansızca bir yorum bırakabiliyor.

Ben size bir söylerim iki söylerim, siz efendi ve akıllı olun; bu tarz yorumlar bırakmayın sağa sola; milletin günahına da almayın.

Danıştay bombalama olayının şakasını yapabilecek kadar beyniniz gelişmemişse; gidin saklambaç oynayın; burada milletin zihnini bulandırmayın!

Kâzım Mızrak

tahin dedi ki...

Hayal'in yazisi da, Kazim Mizrak'in yorumu da cok guzel. Ikisinin de altina imzami atiyorum.

buvet'in sozlerini ise, biraz dusunmeden soylenmis sozler olarak goruyorum. Eminim ki sozlerinin nereye gidebilecegini kestiremeden yazmistir onlari. Yazdiklarini 1. anlamiyla kastettigini sanmiyorum.

Danistay saldirisini yapanlar benim adima hareket etmiyorlardi. Benim sozculerim degil onlar. Olamazlar da! Islam'da boyle eskiya gibi isyeri basmak yoktur.

Hosgoru ile sembollesmis bir kisinin tokatlarla anilmasi haksizlik diye dusunuyorum.

Turkiye ve dunyada Muslumanlarin karsilastigi haksizliklar karsisinda "cem" olma fikrine ise katiliyorum. Cemmat; birlesmek, toparlanmak demektir. Gunumuz anlami ile "tarikatlasme", "cemaatlesme" islami kesimde birlikge degil ayriliga neden oluyor ne yazik ki. Once "cemaalesma" mantigini duzeltip cemaat olmaliyiz. Birlikten kuvvet dogar!

Adsız dedi ki...

dünya da büyük Türk milletinden daha çok tartışmayı seven ve boş konuşan bir millet daha yok sanıyorum. Ve bunun da geri kalmışlıktan kaynaklandığını düşünüyorum. Devlet Millet deyince hepimiz en önde koşuyoruz koşmasına da yolsuzlukta, kanunsuzlukta, görevi suistimalde, görevden kaçmakta, vergi kaçırmakta, haram yemekte üstümüze yok maşallah.
Hayal in yazısı müthiş coşku verdi. Allah razı olsun. ordaki elleri nasırlaştırma işleminin her Türk ve Müslüman kişinin kendisini en iyi şekilde (ilimde ve fen de) yetiştirmek, milletini ileri götürmeyi gaye edinmek üzere çaba sarfetmek olarak algılanmalıdır. Danıştay baskını da cemaatler arasındaki çekişmeler de milletimizin menfaatine değildir. Zaman birlik ve beraberlik zamanıdır. Ama bu kafa ile ben bu işi mümkün görmüyorum. Allah sonumuzu hayreyler inşallah.

Hayâl dedi ki...

"Hayal in yazısı müthiş coşku verdi. Allah razı olsun. ordaki elleri nasırlaştırma işleminin her Türk ve Müslüman kişinin kendisini en iyi şekilde (ilimde ve fen de) yetiştirmek, milletini ileri götürmeyi gaye edinmek üzere çaba sarfetmek olarak algılanmalıdır."

Anlaşılmak güzel şey :)

Adsız dedi ki...

Anlamak daha güzel bence :))

Bâd-ı Sabâ dedi ki...

"Hayal in yazısı müthiş coşku verdi. Allah razı olsun. ordaki elleri nasırlaştırma işleminin her Türk ve Müslüman kişinin kendisini en iyi şekilde (ilimde ve fen de) yetiştirmek, milletini ileri götürmeyi gaye edinmek üzere çaba sarfetmek olarak algılanmalıdır."

@ Anonymous

...inşallah anlaşılan çıkarımı yaşamımızda tatbik edebiliriz efendim, dikkat çektiğiniz için teşekkürler.

Bırakmış olduğunuz yorumlar akıllıca, eleştiriniz makul düzeyde; payımıza düşeni alırız diye ümit ediyorum.

Hörmetler.

buvet dedi ki...

kazım mızrak sanırım senle aynı fikirde olmamıza rağmen kendimi anlatamadım veya sen anlamadın. bana bi oda dolusu hakaret içeren yazı yazmışsın.ben cevap yazmayacağım sana benim yazım hayale o beni bilir.senide kınıyorum hakaretlerinden çok üzdün beni.gündemi de danıştayıda ben çok iyi takip ediyorum.en az sen kadar ama ironiyi anlayamadın ne diyeyim kul hakkı aldın benden helalleş bakalım hadi çok bilmiş kardeşim.

»¦« GÖKHAN »¦« dedi ki...

amaaaan ne boş muhabbet, okumak bile gelmiyor içimden. hayalin yazısının da çok kayda değer bişey olduğunu düşünmüyorum... şiir yazsa daha güzel olacak...

Suat Saygın dedi ki...

Elleri nasırlaştırmayı düşünce ve bilgi birikimimizi iyileştirmek olarak algılamalı herhalde. Kaba kuvvet falan boş şeyler..

Bâd-ı Sabâ dedi ki...

@ Buvet

Yanıtınızı okudum efendim, şuan için üzerinde detaylı bir yorum yapmayı düşünmüyorum...

Esas gaye gerçeklere ulaşabilmektir, bu uğurda dökülen gözyaşlarınızın hesabını tutmayınız.

Acı, üzüntü, hakaretler, aşağlanmışlıklar, mahrumiyetler, yoksunluklar peşinizi bırakmaz bu yolda; tekrar söylüyorum, eğer merakınız oyun oynamaksa yanlış yerdesiniz; çocuk parkları sizin gibileri bekliyor.

Bu sözümüz nefsinize zor gelmesin, aksine ders çıkarsın kendisine; ona öyle söyleyin, ukalalık yapmasın!

Ya sabr diyorum; hakkınızı ister helal edin, ister etmeyin; doğru yaptığımız bir işte af dilenmek için el etek öpecek değiliz...

Hem siz önce Gülen'den helallik isteyin.

Onca sene çile, ızdırap çek; milletin hakaretlerine anlayış göster şefkat duy; sonra çıksın birisi ensenizde hoca efendinin tokatı desin; Kâzım da sussun, öyle mi :-/

Tartışmayı uzatmayalım, tartışmaya ayıracak vaktim de yoktur; eğer yanıt yazarsanız zaruri olmadığı sürece cevap hakkı doğmasın bana, dilerim.

Kâzım Mızrak

Bâd-ı Sabâ dedi ki...

@ Buvet

Hoca Efendinin bir sözü vardı Buvet, mânâ olarak şöyle.

Ben bütün hakaretleri, hakkımda söylenen bütün onur kırıcı sözleri üzerime alırım sizler yeterki birbirinizin kalbini incitmeyin.

Eğer beni bu halde sana ağır konuşurken görseydi, değil kızmak üzülürdü...

Ben yanlışımın muhasebesini yaparım, sen de taşkınlığımı affet bir insan olarak.

İçime dert oldu, bu yazıyı da buraya bırakayım.

Durumu daha mülayim bir dil ile anlatabilirdim elbette; lakin bizim kalıbımız da bu işte :(

Kalınız sağlıcakla, kendinizi de üzmeyiniz...

Kâzım Mızrak

Bâd-ı Sabâ dedi ki...

Ben bütün hakaretleri, hakkımda söylenen bütün onur kırıcı sözleri üzerime alırım sizler yeterki birbirinizin kalbini incitmeyin.

- Bu sözü de araştırmakda fayda var, belki de insanların birbirleri hakkında söyledikleri ağır ithamlara istinaden söylenmişti; benim aklımda böyle kalmış...