Pazar, Mart 30, 2008

Yangını Alevle Yazdım -1-




Her yalnız kalışımda
Gözpınarlarımdan dökülüyorsun
Yüreğimdeki alevlere damla damla...

Bu bir yangının hikayesi...Alevlerin, değdiği yeri viraneye değil, gülbahçesine çevirdiği bir yangın hikayesi...

Yer : Gâlu Belâ
Başlangıç Tarihi : Ezel
Bitiş Tarihi : ......
Başlangıç Sebebi : Bir çift söz...Ya da bakışları anlık kesişen, iki yalnız göz...Belki bir saatlik tefekkür...Belki de tefekkürle geçen bir ömür...

Asırlar boyu çözülemeyen bir muamma...Evet, belki çözenler var amma...Çözenleri anlayanlar bir- iki...Leyla ile Mecnun'u , Aslı ile Kerem'i ve dahi Hallac-ı Mansur'u kaç talihli anladı ki...

"Kün!." "Ol" der ve olur...Bu yalnız ve yalnız Allah'a ( c.c.) mahsustur.Eşref-i mahluk hep damla ile başlar bu yangına...Öyle bir yangın ki, damlalar çoğaldıkça sönmez, alevlenir...Bazen damlaya damlaya göl olur, bazen de birdenbire çağıldayıverir...İstidat...Allah vergisi..O (c.c.) , vermek istemeseydi, istemeyi vermezdi...

Kimileri öyle bir yanar ki, bir anda gönlü gül- gülistan olur...Kimileri ise bir türlü alevlenemez ve kendi dumanında boğulur...Dedim ya istidat meselesi...Ve bu da YANMAYI İSTEYENLERE Allah'ın hediyesi...

Bu bir yangının hikayesi...Her İNSAN OLANIN gönlünde,alevlenmeye hazır bekleyen bir kıvılcımın,maya tutmaya hazır gerçek bir sevdanın hikayesi...Bilmem ki anlatmaya gücüm yetecek mi!...Yoksa ilk cümlede, söylemeye can attığım tüm kelimelerim, birdenbire bitecek mi?

Yak yüreğimi ey Yâr!...
Öyle bir yak ki
Cehennem alevlerimden ürksün!...

Ya Rab!... Kalemime ve kelamıma güç ver
Sen bir mücrime bile
Gerçekleri söylettirecek kadar büyüksün!...

" BİSMİLLAHİRRAHMANİRRAHİM "

8 yorum:

»¦« GÖKHAN »¦« dedi ki...

güzel bir yazıyla tekrar gelmen çok hoş :) hoşgeldin

Hayâl dedi ki...

Hoşbuldum janım kardişim...Vefalı kardişim...Ablasının bloğuna tek yorum yazan kardişim :)

Adsız dedi ki...

Bu yazi gercekten sizin kaleminize mi ait? Bir tanidigim bana kendi siiri diye tanitmisti da. Burda denk gelmek beni cok sasirtti. Yaklasik iki senedir, ikinci kismiyla birlikte, duvarimda asilidir.. Sayet size ait ise emeginize, dilinize, kaleminize saglik. Cok etkilenmistim. Almancaya dahi cevirmistim zamaninda kendisi öyle istedi diye. Hayretlerdeyim su an...

Hayâl dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Hayâl dedi ki...

Evet bu yazı bana ait.2008 de yazdığım bir yazidir.Bu blogdaki her kelime bana aittir.Ve benden izinsiz kullananlara ve kendi yazıları gibi lanse edenlere hakkımı helal etmiyorum.

Ayrıca duvarınıza asacak kadar beğendiğiniz için de çok mutlu oldum.

Adsız dedi ki...

Gercekten fazlasiyla saskinim bende. Zihnim bana oyunmu oynuyor cözemiyorum. Ama sundan eminim ben ve bircok kisi kendisinin kaleminden olduguna inandik ve bu durumu düzeltme gereksinimi görmedi kendisi. Öyleki ben onun ismini not etmistim siirin altina. Bunu telaafi edecegim kendimce. Sizi cok iyi anliyorum sonucta bir emek ve gönlünüzü ortaya koydugunuz bir yazi olmus. Hatta bir cok yaziniz bu sekilde. Lakin sunu söymeden gecemiyecegim, o zarif gönlünüz, affedip tarafinizda olusan hakki bir sadaka verircesine Rabbime hediye ederseniz sayet; sahsim adina ben cok mutlu olurum. Birisinin bir digeri üzerinde hak talep etmesine sebebiyet verdigim icin kötü hissettim acikcasi. Hem bakarsiniz bu sadakaniz size cok baska bir boyutta cok daha güzel kapilar acar. Ayrica bu vesile ile bende sayfanizi bulmus oldum ve bu beni cok mutlu etti. Her serrde bir hayir var dedikleri de bu olsa gerek.

Emanet edileceklerin en Yücesine emanetsiniz.

HAYAL HEYBESİ dedi ki...

Bu benim kalemimden değil,kalbimden döküldü alev alev...Her kelimenin,her cümlenin ve her (...) suskunluğun ne ifade ettiğini bilmeden,bu yazıyı kendine maledeni ben affetsem de kalbim affetmez vesselam....

Adsız dedi ki...

Sizde haklisiniz ne diyeyim ki ... selametle kalin